Publiseringsdato 18. september 2023.
Autoindex er en av bilbransjens viktigste undersøkelser, og et av våre beste verktøy for å kunne sammenligne kundetilfredshet på tvers av bransjen. Autoindex vurderer hele kundeopplevelsen bilkjøpere har med en bil og et bilmerke. Derfor er det ekstra gledelig at det er en Bilia-forhandler som havner på topp for BMW.
Bilia har en visjon om å bli bransjens beste service servicebedrift. For å nå dette målet er man helt avhengige av å ha fornøyde kunder som blir ambassadører, som anbefaler oss til venner og kjente.
Autoindex er en svært grundig undersøkelse som sendes ut til flere tusen respondenter og som går ned på detaljnivå på blant annet salgsprosessen og serviceprosessen.
For første gang har vi nå fått tilgang på resultatene fra Autoindex undersøkelsen helt ned på forhandlernivå.
– Det er med stor glede og en liten porsjon stolthet at jeg kan glede dere med at Bilia Kongsvinger ifølge Autoindex har Norges mest fornøyde BMW-kunder på både salg og service, sier Joachim Sommerseth, regiondirektør BMW og MINI.
– For å få til dette kreves det erfaring, et solid kompetansenivå samt stå på vilje og en god dose «passion».
– Det er ingen overraskelse at BMW Kongsvinger går av med seieren, for dere har vist gjennom en årrekke hvordan en skaper fornøyde kunder, men det er fortsatt svært imponerende. En ting er å få til et godt resultat én gang, men å beholde det over tid krever en innstilling om å kontinuerlig utvikle seg for å overgå kundens forventinger gang på gang, avslutter Sommerseth.
Også Bilia Skøyen, Bilia Hønefoss og Bilia Vestfold er representert med gode resultater i undersøkelsen.