Verden er i konstant endring og vi i Bilia må tilpasse oss. Vår sirkulære forretningsmodell er bærebjelken for vårt bærekraftsarbeid. Den gir forutsetninger for å tilpasse forretninger og virksomhet til fremtidens krav og kundenes etterspørsel, behov og endrede atferd.
Som selskap har vi et ansvar for å redusere vår egen påvirkning på klimaet og klodens ressurser og hjelpe våre kunder med å redusere sine. Med det som utgangspunkt ønsker Bilia å bli bransjens beste servicebedrift ved å vise omtanke for kunder, kolleger og verden vi lever i. Vi ønsker å skape bærekraftige løsninger for det mobile menneskets behov for transport gjennom en kultur preget av stolthet og omtanke.
Bilia jobber etter FNs verdensmål i Agenda 2030 og jobber med et integrert styringssystem, sertifisert etter ISO 9001 og ISO 14001, som innebærer at vi jobber systematisk med kvalitets- og miljøspørsmål. Bilia skal være en bedrift for alle, derfor er bedriftens etiske retningslinjer og policy for likebehandling viktig.