Vi er svært glade for at vi nok en gang beholder posisjonen som beste bilhus i Norsk Kundebarometer. Totalt sett ender vi på sjetteplass i år. Ikke bare gjør Bilia det bra, bilmerkene våre kan også vise til svært gode resultater. Volvo, Toyota og BMW er nemlig de tre beste i kåringen.
Den gode plasseringen i Norsk Kundebarometer viser at vi er på rett vei mot visjonen vår om å bli bransjens beste servicebedrift. Vi tror at mennesker vil ha med mennesker å gjøre også i fremtiden, og vi skal fortsette å sette kundene våre i sentrum, samt strekke oss for å møte og overgå forventningene deres.
2023 var et utfordrende år for bilbransjen og derfor er det ekstra gledelig at bilbransjen, til tross for dette, gjør det godt i Norsk Kundebarometer med tre aktører blant topp ti.
Norsk Kundebarometer er et forskningsprosjekt ved Handelshøyskolen BI, hvor 155 virksomheter fra rundt 30 ulike bransjer bedømmes. 4 690 norske forbrukere har sagt sin mening i årets undersøkelse og uttrykt seg om hvor fornøyde de er med bedrifter de kjøper varer og tjenester fra.
Undersøkelsen måler kundetilfredshet og lojalitet på en skala fra 0 til 100, der 0 er dårligst og 100 er best. Ifølge skalaen lykkes bedrifter som oppnår mer enn 80 kundetilfredshetspoeng med å begeistre kundene sine. Bilia, Volvo og Toyota har alle fått over 80 poeng i undersøkelsen. BMW følger rett etter med 79,8.