Dette er første gang Bilia rangeres offisielt i Norsk kundebarometer, og Bilia debuterer på en veldig sterk 4. plass. Ikke bare gjør Bilia det bra, bilmerkene våre er også de tre beste i kåringen, med BMW på en 2. plass, Volvo på en 7. plass og Toyota på 11. plass.
Norsk kundebarometer, er et forskningsprosjekt ved Handelshøyskolen BI, hvor 158 virksomheter fra rundt 30 ulike bransjer bedømmes. 5 331 norske forbrukere har sagt sin mening i årets undersøkelse og uttrykt seg om hvor fornøyde de er med bedrifter de kjøper varer og tjenester av.
Bilia har deltatt i den samme undersøkelsen fem tidligere år og har sett jevnt gode resultater over de siste årene. Dette er første gangen vi er med på den offisielle listen. Norsk kundebarometer har også med de største bilmerkene i undersøkelsen, og det er gledelig å se at våre bilmerker er de tre beste i undersøkelsen.
Undersøkelsen måler kundetilfredshet og lojalitet på en skala fra 0 til 100, der 0 er dårligst og 100 er best. Ifølge skalaen lykkes bedrifter som oppnår mer enn 80 kundetilfredshetspoeng å begeistre kundene sine. Bilia, BMW, Volvo og Toyota har alle fått over 80 poeng i undersøkelsen.